tisdag 1 oktober 2013

Mindfulness hjälper :)

Fortsättning från förra inlägget :)
Mitt i allt kaos idag hade jag ett paket att hämta ut från Buzzador :) alltid välkomna paket :) Denna gången har jag förmånen att prova AirWick doftljus Black Edition, underbara ljus, de doftar underbart, men det jag fastnade mest för i min stressade dag var det faktum att ljushållaren skiftar färg när ljuset är tänt :) jag använde mig då av detta ljus för att träna lite Mindfulness genom att bara titta på ljuset och dess färgskiftningar, när andra tankar försökte ta sig in skött jag dem åt sidan för att snabbt åter fokusera på färgskiftningarna :) 
Glöm inte i er stressade vardag att det bara tar en minut eller två att öva sig på Mindfulness. Och Mindfulness hjälper till att avlasta vår för tillfället överbelastade hjärna :) 
Jag hittade ett ljus jag kunde använda mig av, men man kan egentligen använda sig av vad som, ex verkligen känna och uppleva hur morgonkaffet känns, smakar, se ut etc. 
Lev här & nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar