lördag 21 december 2013

Pysselstuga igen

Kvällen förgylldes med lite pyssel :) Meningen var att göra ljuslyktor & julkulor (vilket jag oxå påbörjade), men det blev istället ljuslyktor med sanddekoration :)
Det som behövs för att göra en liknande dekoration är:
Vanligt Salt
Kalkkritor (tavelkritor) i olika färger
Ett glas, genomskinlig burk eller dylikt
En liten skål att färga salten i
Rör runt saltet med en av kalkkritorna (av valfri färg) tills dess att saltet fått önskad färgnyans. Ös sedan över saltet i det glas som ska dekoreras.Vill man ha fler färger så upprepar man bara de första momenten & öser i det färgade saltet i glaset efter hand. Jag valde att använda flera olika färger för att testa mig fram :)
Resultatet av mitt första försök med att färga salt :) Fint tycker jag :) Måste bara hitta en lite rödare krita nånstans så jag kan göra i julfärger :)
Julkulorna & de andra ljuslyktorna är förhoppningsvis klara imorgon, & då får ni se resultatet :)




Pyssla Lugnt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar